Fem Skiold gutter tatt ut til U-19 VM i Krasnoyarsk, Russland

De 7 drammenserne som er tatt ut til VM: Bak f.v. Mathias Farnes, Marius Mørch Andersen, Peter Søhoel, Lars Oskar T. Bøhn, Alv Sandaroe, Kasper Ruud og Gustav Slotsvig.

2019-01-21
MortenBacke

Ski- og ballklubben Skiold ønsker Norge U-19 med Gustav Slotsvig, Peter Søhoel, Lars Oskar T. Bøhn, Kasper Ruud og Mathias Farnes lykke til i VM i Krasnoyarsk, Sibir, Russland 25.-27. januar. Fire av gutta spilte i fjor U-17 VM for Norge, men har allerede i år tatt en sentral rolle på U-19 landslaget.  Alle fem har også debutert for A-laget til Drammen Bandy som nettopp tok en historisk seriebronse.

De fem gutta, som nå representerer Drammen Bandy, er mer eller mindre oppvokst i varmestua på Marienlyst, og det er utrolig gøy at de igjen får lov til å representere Norge under et verdensmesterskap. Gratulerer til dere alle fem.

Med på laget har de også kompisene fra Drammen Bandy, Marius Mørch Andersen og Alv Sandaroe (nå Villa Lidköping).

I tillegg til å være veldig gode bandyspillere så er dere også fantastiske gutter og flotte forbilder for alle i Skiolds junioravdeling.

Norge U-19 er så heldige å møte vertsnasjonen Russland i mesterskapets åpningskamp og det er ventet god kok på tribunen.

Mesterskapet spilles under fantastiske forhold på Yenisei Ice Stadium, en innendørsarena med plass til 5.000,- tilskuere. Stadionet er bygget i anledning Vinter Universiaden 2019, og U-19 VM er ett av hele 11 prøvearrangement i forkant av Universiaden. Universiaden er for øvrig det største vintersportsarrangementet etter vinter-OL og bandy er her en av hoved idrettene.

Her kan du se en videosnutt fra arenaen når hjemmelaget Yenisei spiller kamp: HER

Her finner du program for U-19 VM: HER

U19%20VM%20bandy-2.jpg

Da Skiold gutta Kjetil Hartz og Preben N. Nilsen spilte U-19 VM i bandy for Norge på Valle Hovin i 1998, var Sergei Lomanov jr. turneringens beste spiller. Han er i dag kaptein på Yenisei som spiller sine kamper innendørs foran tusenvis av tilskuere i arenaen som de 5 håpefulle nå er så heldige å få besøke.

Lykke til karer, hils Lomanov jr. og riktig god tur!

U19%20VM%20bandy.jpg

Alle oss i Skiold Bandy