Forsikring fotballspillere sesongen 2020

Til alle trenere, lagledere, spillere og foresatte spillere i Skiold.

Info om forskikring, skademelding etc. les mer under.

2018-03-06
MortenBacke

Fotballforsikringen Klubbens ansvar!

Det er trener / lagleder som har ansvaret for at Daglig leder og Sportslig leder i klubben ALLTID har oppdatert liste med aktive spillere på ALLE klubbens lag. Gi ALLTID beskjed om en spiller slutter også. Forsikring betales pr spiller registrert i FIKS. Derfor meget viktig at spillerlister ALLTID er oppdatert!

Det er klubbens ansvar at alle spillere er registrert som aktive med lagsforsikring i FIKS. Hvis man ikke er registrert som aktiv spiller i klubben er man hverken forsikret eller spilleberettiget.
Spillere som har fylt 12 år må være registrert i FIKS som aktive med klubb/lagsforsikring inneværende sesong for å være dekket av forsikringsordningen. (Skiold registrerer ALLE spillere uansett alder når de melder seg inn i klubben og spiller fotball)

Klubbforsikring faktureres klubbene basert på antall aktive spillere registrert i FIKS.

Utvidet Forsikring – Hvorfor? Behandlingsgaranti på 3 virkedager. Utvidet forsikringen MÅ spillere selv bestille / registere seg for og betale selv!

Idrettens Helsesenter og Idrettens Skadetelefon
Idrettens Skadetelefon 987 02 033 – Spesialister på fotballskader. Gir deg raskere og riktigere utredning og behandling. Helsepersonell med spesialkompetanse på fotball- og idrettsmedisin. Bestilling av utredning og behandling. Tilgjengelighet og oppfølging. Utredning innen 24 timer (MR-undersøkelse). Åpen alle dager mellom kl 09.00 og 21.00, 365 dager i året,
Barneidrettsforsikring
Alle barn til og med 12 år er dekket av Norges Idrettsforbunds barneidrettsforsikring.

Mer informasjon om fotballforsikringen: https://www.fotball.no/klubb-og-leder/forsikring/

Daglig leder SBK Skiold

Morten Backe.