Tanker etter avsluttet årsmøte i Skiold 2016

Skiold, I dag, i morgen og dagen der efter.

Kvelden har gått, årsmøtet har akkurat tatt sitt siste pust for denne gang. Klubba har slått i bordet for siste gang for i år. Ett år til neste gang.

2016-03-12
Anonym

28 oppmøtte, alle med en sult for klubben på hver sin måte. Oppmøte bar preg av mannfolk med et skjær i håret som bikker grått. De yngre uteble denne gangen også. Men slik er det kanskje i en tradisjonsrik klubb.

Årsmøte ble gjennomført på en ryddig måte, anført av dirigent, referent osv.. Gudene må vite hva alle disse rollene er. Uansett, årsmøte ble godkjent og folk gikk fornøyde opp i 3.etg hos Strømsgodset. God mat og drikke ble konsumert. Det gikk ikke mange minuttene før praten fløyt lett, ordene vi hadde lett etter i dagevis falt plutselig lett i munn. Livet er kanskje slik, med litt god mat og noe godt i glasset finner vi ordene vi leter etter i det daglige.

Alle var gode venner, vi snakket på kryss og tvers, handlingsplaner, årshjul og hovedstyret var vi alle enige om. Vi satt alle plutselig i styret.

Kan vi kanskje dra i samme retning utenom en slik setting.

I det dagligdagse, uten alt det overstående. Kan vi ta det ekstra steget sammen for å gjøre Skiold til en klubb som alltid vil bli husket. Ikke slik vi ser, at vi peker på hverandre for å ta ansvar for å ta en dirigent rolle, for å ta en vakt på Skioldhytta eller ta en rolle i valgkomitéen? Vi er flinke til å klappe for noen som har tatt ansvar. Vi er flinke til å ta ansvar når noen går i forveien. Men skal de samme gå i forveien hver eneste gang? Dette er ikke et kåseri, men en tekst som skal få deg til å tenke, for hva du sier og hva du faktisk gjør. For i Skiold handler det om å stå sammen, gå i samme retning og gi en mulighet for alle. Når jeg ser jobben styret, de ansatte og daglig leder gjør hver eneste dag syntes jeg det er på tide at andre friville bretter opp ermene og gjør som de sier. Men det innebærer å stille opp for klubben når klubben trenger det og kanskje ikke trenger det. Om det skulle være dugnad, møter eller en øl en sen lørdag. Sammen skal vi bygge denne klubben til nye høyder. Sammen skal vi gjøre Skiold til klubben som alle vil være i og være en del av. Om luggen er kort, grå eller fraværende.

Hva gjør vi den dagen Dagfin tar kvelden. Hva gjør vi den dagen sittende styret ikke orker mer. Eller hva gjør vi den dagen mannen som er ansatt som daglig leder ikke orker mer. Når blomstene er kjøpt og presten har sagt sitt siste ord kan man snakke om de 2.3 millionene man har eller hadde på bok.

Sammen skal vi stå for det samme, sammen skal vi stake ut en kurs og sammen skal vi gå!

Alle som vil gå, skal få lov til å gå sammen med oss, selv på de mørkeste dager.

Anonym

MTOTFLS
14151617181920

Ingen aktiviteter tilgjengelig for øyeblikket