Avslutning av fotballskolen

Årets avlsutning av fotballskolen. Avslutningen fant sted den 17/10.

2016-11-02
Sondre.Bulie

Høsttemperaturen har for lengst inntatt Drammen og det blir stadig mørkere og mørkere. Klesplaggene blir stadig tykkere med hver dag som går og temperaturen synker i takt. Det betyr at nok et fotballkapittel går mot slutten. For årets deltakere er dette starten på noe som forhåpentligvis kommer til å vare i mange, mange år - nemlig fotball.

Ca. 50 forventningsfylte barn møtte opp sent i august og ville lære mer om fotball. Samtidig som de skal lære har også lek og morro stått i høysetet.

Vi var så heldige å få innpass på Marienlyst stadion og Gamle gress på avslutningsdagen. Med kulrunde øyne og et smil bredere enn nissen selv, trasket både trenere og barn ut på matta. Her ble det spill på fire forskjellige baner. Med lekre såledragninger, solide raid, litt møljefotball og flott mål avsluttet vi fotballskolen med medaljer til alle deltakere, som takk for innsatsen. Det ble også servert pizza fra Taki og brus fra klubbens egen kjøpmann Grøvo. Dette passet bra da samtlige barn var både sultne og tørste.

Vi vil takke alle som har stilt opp under fotballskolen. En spesielt stor takk rettes til de flotte jente- og guttetrenerne våre fra henholdsvis J14 og G19 lag i klubben.

Vi håper fotballskolen har gitt mersmak på fotball i Skiold, og at vi ser samtlige av dere også neste år.